loading...
اللهم عجل لویک الفرج
انصار المهدی(عج) بازدید : 41 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

با این که مسأله ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) در میان دانشمندان اهل سنّت، مشهور و معروف است و عدّه زیادى از بزرگان آنها، اعتراف کرده اند که احادیث مزبور از احادیث مشهور و متواتر است، برخى از متعصّبان ایشان، موضوع بدین روشنى را مخدوش نموده، و تعداد بسیار معدودى از آنها مانند احمد امین مصرى در کتاب «المهدى و المهدویّة فی الإسلام»، سعد محمّد حسن در کتاب «المهدیّة فی الإسلام»، فرید وجدى در کتاب «دائرة المعارف» ماده «سلم» و طنطاوى در «تفسیر الجواهر» و محمّد عبداللّه عنان در کتاب «مواقف حاسمه»

برای مطالعه ادامه ی مطلب را کلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 55 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

http://berna.ir/wp-content/uploads/2013/05/uqtmvmwig7477tn935u.jpg

حضرت امام صادق(ع) در روایتی ویژگی‌ها و برنامه‌های کسانی را که می‌خواهند از یاران امام زمان(عج) باشند، بیان کرده‌اند. «من سرّه ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق؛ هر کس خوشحال می‌شود و دوست دارد که درشمارِ یاران حضرت مهدی(عج) باشد، باید  سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با ورع بودن، اخلاق کریمانه و بزرگوارانه داشتن».

انصار المهدی(عج) بازدید : 66 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

http://www.shiaupload.ir/images/59682851913464366083.jpg

حدیث در مورد ظهور امام زمان (عج)مقاله ها مهدویت 24 حدیث در مورد ظهور امام زمان (عج)

برای مطالعه ادامه ی مطلب را کلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 131 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

http://iraniangraphic.com/user_sample/larg_12874.jpg

حديث‏ شناسى مهدويت / نجم الدين طبسى
نوشته حاضر، تقرير سلسله درس‏هاى «حديث ‏شناسى مهدويت‏» از استاد شيخ نجم الدين طبسى است كه در «مركز تخصصى مهدويت‏» وابسته به بنياد حضرت مهدى موعود (عج) در قم، براى جمعى از طلاب و دانش پژوهان ارايه شده است. از تلاش برادر حجت الله خسروى (از دانش ‏پژوهان كوشاى اين دوره) در تدوين اين درس‏ ها، سپاسگزارى مى‏شود.

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 96 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)
http://www.aksbaroon.com/img/mordad/1/Emame-ZamanJalalposter_Jalalpic_funpatugh_com%20_12_.jpgطی چند سال گذشته در شهر مقدس قم و دیگر شهرهای مذهبی و برخی نقاط دور افتاده کشور افراد منحرف با سوء استفاده از احساسات مردم خود را مرتبط با امام زمان معرفی کرده وبه دنبال اهداف منحرف و افراطی خود بوده اند.
برای مطالعه ادامه ی مطلب را کلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 37 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

http://shiaupload.ir/images/55778593447755302514.jpgيكى از مباحث پيرامون شخصيّت حضرت مهدى (عج)، زندگى شخصى و خانوادگى آن حضرت است، سخن از ازدواج يا عدم آن و داشتن فرزند و مكان زندگى و وضعيّت زندگى اولاد او و كيفيّت زندگى آن حضرت از بحثهاى جذّابى است كه احياناً در اذهان بسيارى از معتقدان به او ابهاماتى وجود دارد، كه معمولا با جوابهاى ضدّ و نقيضى نيز مواجه ميشوند.

برای مطالعه ادامه ی مطلب را کلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 29 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

http://www.quranct.com/gallery/images/3/large/1_mahdi01.jpgراه‌های تشخیص صدق و کذب دیدار افراد با امام زمان(عج) از نظر اقای بهجت

برای مطالعه ادامه ی مطلب را کلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 21 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علائم ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ به سه دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: علائمی که مخصوص به خود آن حضرت هستند. که هر وقت، بر خود حضرت ظاهر شوند حضرت متوجه قیام خود شده و ظهور می فرمایند، مثل بیرون آمدن شمشیر حضرت از غلاف باز شدن پرچم و علائم دیگر.

دسته دوم: علائم حتمی که در ادامه مطلب در مورد آن توضیح داده خواهد شد .


دسته سوم: علائم غیر حتمی، هستند که نشان از نزدیکی ظهور حضرت بوده و رخ دادن آنها حتمی نیست یعنی این احتمال وجود دارد که ظهور بدون این علائم تحقق یابد و در روایات و احادیث معصومین(علیهم السلام) به آنها اشاره شده است

برای مطالعه ادامه ی مطلب راکلیک کنید.



انصار المهدی(عج) بازدید : 194 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

http://charchub.persiangig.com/image/emam-zaman.jpg

مشهورترين نام مادر حضرت مهدي عليه السلام «نرجس» و کنيه ايشان «ام محمد» است. محدثان براي آن بانوي بزرگوار، نام هاي متعددي ذکر کرده اند: «نرجس»، «سوسن»، «صقيل» (يا «صيقل»)، «حديثه»، «حکيمه»، «مليکه»، «ريحانه» و «خمط».

از ديدگاه يکي از پژوهشگران علت تعدّد نام هاي آن بانو، مي تواند چند چيز باشد:

برای مطالعه ادامه ی مطلب راکلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 47 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

http://www.aksbaroon.com/img/mordad/1/Emame-ZamanJalalposter_Jalalpic_funpatugh_com%20_13_.jpg

 

فرود آمدن پيامبر بزرگ خدا عيسي بن مريم از آسمان به هنگام قيام امام مهدي عليه السلام، از ديدگاه همه مسلمانان – با وجود اختلاف در مذهب – يک واقعيت ثابت و از اموري است که ترديد در آن راه ندارد.

شايد تنها حکمت فرود آمدن آن حضرت در قيام امام مهدي عليه السلام، تقويت حرکت جهاني آن حضرت و اعتراف و تصديق به حقانيت آن وجود گران مايه و امامت او است. بويژه که حضرت عيسي عليه السلام به امام مهدي عليه السلام اقتدا مي کند و به امامت او نماز مي گزارد و امامت جهاني و آسماني او را تصديق و تأييد مي کند.


فرود آمدن عيسي عليه السلام از آسمان به زمين، از شگفت انگيزترين حوادث تاريخ، مهم ترين رخدادها، بزرگ ترين نشانه ها و پرشکوه ترين دلايل بر حقانيت امام مهدي عليه السلام است. آيا شگفت انگيز نيست که انساني، مدتي در روي زمين زندگي کند، آنگاه به آسمان ها عروج نمايد و در آنجا هزارها سال زندگي کند، و هم گام با قيام جهاني حضرت مهدي عليه السلام به خواست خدا و دستور او، فرود آيد و ضمن تصديق و اقرار به امامت آن حضرت، با او نماز بگزارد و حرکت نجات بخش و آسماني آن حضرت را ياري کند؟

انصار المهدی(عج) بازدید : 46 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

 

در روايات آمده است که حضرت مهدي (عج) جميع اوصاف و ويژگي هاي پيامبران گذشته خود را خواهد داشت. امام سجّاد عليه السّلام در ضمن حديثي چند نشانه را بيان مي کند:

«قائم ما داراي نشانه هايي از شش پيامبر است:

نشانه اي از حضرت نوح عليه السّلام (طول عمر)

نشانه اي از حضرت ابراهيم عليه السّلام (مخفي بودن محلّ ولادتش)

برای مطالعه  ادامه ی مطلب راکلیک کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 52 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

http://iraniangraphic.com/user_sample/larg_3023.jpg

امام قائم (عج) از هنگام تولّد تا زماني که پدر بزرگوارشان امام حسن عسکري عليه السّلام به شهادت رسيد (از سال 255 تا سال 260 ه.ق) مخفي بود و تنها خواص از اصحاب او را مي ديدند و مسائل خود را از ايشان مي پرسيدند آن حضرت هنگام رحلت پدر، پنج سال داشت.

به هر حال در روايات آمده، محلّ زندگي قائم (عج) در دوران کودکي همچون محلّ زندگي حضرت موسي عليه السّلام مخفي بود تا از گزند طاغوتيان محفوظ گردد. («احتجاج»، ج 2، ص 268)

برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطلب رجوع کنید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 49 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)

 

اشاره:
در اين نوشتار، ابتدا به تفاوت ((فلسفه‏ي دين)) و ((كلام جديد)) اشاره مي‏شود، سپس ((تعريف دين از منظر دين پژوهي جديد)) صورت مي‏گيرد، پس از آن، تقسيم ((دين)) به ((اديان سنّتي)) و ((اديان دنيوي))، و تقسيم ((اديان سنّتي)) به ((وحياني)) و ((غير وحياني)) مطرح مي‏شود.
انصار المهدی(عج) بازدید : 29 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (0)

اشاره‌
نتيجه اي كه از تفكر در آيات ، روايات وتشرفات به دست مي آيد اين است كه ارتباطي ، خيلي نزديك بين حضرت زهرا (عليهاالسلا‌م) و حضرت مهدي(عج) وجود دارد، گويي رمز و رازي ميان اين دو بزرگوار مي‌باشد.

انصار المهدی(عج) بازدید : 39 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

برخی می‌گویند طبق روایات حضرت وقتی ظهور می‌نمایند که جهان پر از ظلم، جور و فساد شود و برخی دیگر می‌گویند: با عبادت، دعا، پرهیز از گناه و جهاد امام (عج) را در ظهورش یاری کنید. دلیل این تضاد چیست؟

انصار المهدی(عج) بازدید : 34 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

امام حسین (ع) فرمودند: 
قیام کنندة این امت ، فرزند نهم من است که غیبتی طولانی دارد و هنگامی که تاریکی های غیبت ، همه جا را فرا می گیرد ؛ خفّاشان کور چشم و گرگان درنده به تقسیم اعتبارات و امتیازات او می نشینند. 

انصار المهدی(عج) بازدید : 33 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند : 

خداوند از بندة مؤمنش قول گرفته که سختی ها را در دنیا به جان بخرد آن گونه که نان آوران خانه از زیر دستان خود پیمان می گیرند که در غیبت او چهار چوب های مورد نظر را محترم دارند. هر چه به زمان ظهور نزدیکتر می شوید به افکار و اعمالتان پوشش تقیة بیشتری دهید.

انصار المهدی(عج) بازدید : 41 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

امام علی (ع) فرمودند: 
از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید و از شیعیان من باقی نمی ماند؛
مگر به اندازة سرمه در چشم و نمک در غذا و چنین خواهد بود، امتحانات زمان غیبت. 

انصار المهدی(عج) بازدید : 40 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

امام علی (ع) فرمودند: 
از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید و از شیعیان من باقی نمی ماند؛
مگر به اندازة سرمه در چشم و نمک در غذا و چنین خواهد بود، امتحانات زمان غیبت. 

انصار المهدی(عج) بازدید : 35 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند : 
خداوند از بندة مؤمنش قول گرفته که سختی ها را در دنیا به جان بخرد آن گونه که نان آوران خانه از زیر دستان خود پیمان می گیرند
که در غیبت او چهار چوب های مورد نظر را محترم دارند. هر چه به زمان ظهور نزدیکتر می شوید به افکار و اعمالتان پوشش تقیة بیشتری دهید

انصار المهدی(عج) بازدید : 31 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند : 
خداوند از بندة مؤمنش قول گرفته که سختی ها را در دنیا به جان بخرد آن گونه که نان آوران خانه از زیر دستان خود پیمان می گیرند
که در غیبت او چهار چوب های مورد نظر را محترم دارند. هر چه به زمان ظهور نزدیکتر می شوید به افکار و اعمالتان پوشش تقیة بیشتری دهید

انصار المهدی(عج) بازدید : 27 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند : 
آدمی تعجّب می کند از وفور ایمان مردم آخرالزّمان که پیامبری را ندیدند 
و امام آسمانی را زیارت نکردند و تنها ایمان به سطوری می آورند
که بر روی کتابهای باقیمانده از وحی و کلمات معصومین نقش بسته است. 

انصار المهدی(عج) بازدید : 26 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

رسول اکرم(ص): مهدی از فرزندان من است. اسم او‏ اسم من و کنیه اش کنیه من (ابوالقاسم) است. از نظر اخلاق شبیه ترین مردم به من است. برای او غیبت و سیرتی است که در آن، بسیاری گمراه می شوند. آنگاه مثل شهاب ثاقب می آید و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد چنانکه پر از ظلم و ستم شده باشد.

انصار المهدی(عج) بازدید : 46 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

انتظار، سرفصل امید به آینده‌ای روشن و مایه عشق و شور و امید و تلاش برای آماده‌سازی خود و جامعه برای آمدن و ظهور امام منتظر است. انتظار، هرگز یك روحیه بازدارنده، فلج‌كننده و یأس‌آور نیست، بلكه موجب دوركردن عنصر بدبینی به آینده، از نهاد انسان در جامعه بشری است. انتظار، معیار ارزش انسان‌ها است. آرزوها و آمال انسان‌ها معیار خوبی برای سنجش میزان رشد و تعالی آن‌ها است. آرزوهای متعالی، حكایت از كمال روح و رشد شخصیت انسان‌ها می‌كند؛ برعكس آرزوهای حقیر و بی‌ارزش، نشان از بی‌اهمیتی و رشدنیافتگی افراد دارد. آرزوها، انسان را به حركت وا می‌دارد.....

انصار المهدی(عج) بازدید : 35 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

 

پرهیز از افراط و تفریط

امام زمام (عج) در توقيعي مي فرمايند:

«تقوا پيشه کنيد، تسليم ما باشيد و کار را به ما واگذاريد که بر ماست شما را از سرچشمه سيراب بيرون آوريم چنانکه بردن شما به سرچشمه از سوي ما بود ...

 

انصار المهدی(عج) بازدید : 59 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (1)

يكي از نشانه هاي ظهور حضرت مهدي (ع) خروج دجال و سفياني است ، و اين دو به دست سپاه آن حضرت كشته مي شوند ، سوال اینجاست که اينها چه كسانيند؟ و در كجايند و چگونه كشته مي شوند؟...

انصار المهدی(عج) بازدید : 58 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

در اين مقاله از برخي نشانه ها که پيش از ظهور حضرت قائم (ع) تحقق مي يابد ، سخن مي گوييم .
نشانه هائي همچون فراگير شدن فساد و ستم در تمام زمين و گسترش فحشا و گردنکشي و دگرگونيهاي آسماني و قحط شديد و جنگهاي خونين که دو سوم از ساکنان روي زمين را در کام خود فرو مي برد ، و ظهور کسي که دجال خوانده مي شود و مردم را به باطل دعوت مي کند و آنها نيز به گرد وي جمع مي شوند و بالاخره ادعاي بعضي که مي گويند او مصلح اکبر است و سپس ناکامي او در متحقق ساختن مدعايش . ما در ذکر اين نشانه ها به استناد رواياتي که از پيامبر گرامي و ائمه اطهار (ع) تکيه مي کنيم ...

انصار المهدی(عج) بازدید : 50 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

امام قائم (ع) اكنون كجاست؟ آيا همسر و فرزند دارد؟ هنگام ظهور از كجا ظهور مي كند؟ و در كجا قيام مي نمايد؟ كي و در چه روز؟ و مركز حكومتش كجاست؟
براي پاسخ به اين پرسشها ، ناگريز بايد از روايات و گفتار پيامبر (ع) و امامان (ع) استفاده كرد مطابق بعضي از روايات ، آن حضرت همه ساله در مراسم حج شركت مي نمايد ...

انصار المهدی(عج) بازدید : 60 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

پس از وفات علي بن محمد سمري چهارمين نايب خاص حضرت مهدي (ع) در نيمه شعبان سال 329 هجري ، غيبت كبري آغاز شد ، و اين غيبت تا ظهور امام عصر (ع) ادامه دارد ، در اين عصر ، ديگر امام زمان (ع) نايب خاصي ندارد ، و امور مردم به فقهاي جامع الشرائط كه ما از آن به ‹‹ولايت فقيه›› تعبير مي كنيم ، سپرده شده است....

انصار المهدی(عج) بازدید : 45 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

در قرآن آيات متعددي وجود دارد كه براساس روايات بسياري كه از امامان (ع) به دست ما رسيده ، تأويل آن آيات ، يعني معني باطني آن آيات به حكومت جهاني حضرت مهدي (ع) اشاره مي كند ، مانند : آيات 5 و 6 سوره قصص، 56 سوره نور ، 105 انبياء ، 33 توبه ، و 9 صف .
به عنوان نمونه در آيه 5 سوره قصص مي خوانيم :
و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين.
‹‹ما بر اين اراده كرديم كه به مستضعفان نعمت فراوان بخشيم و آنها را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم.››

انصار المهدی(عج) بازدید : 33 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

در مورد پايان عمر حضرت ولي عصر (ع) ، به طور كلي از گفتار امامان (ع) بر مي آيد كه همه آنها كشته و شهيد مي شوند ، از جمله امام حسن مجتبي (ع) فرمود :
والله لقد عهد الينا رسول الله (ع) ان هذاالامر يملكه احد عشر اماماً من ولد علي و فاطمه (ع) ما منا الا مسموم او مقتول ....

انصار المهدی(عج) بازدید : 75 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

سرداب به معني زيرزمين است ، كه در زيرِ زمين ساخته مي شود ، تا در شدت گرماي تابستان ، به آن پناه برند ، اكثر خانه هاي مناطق گرمسيري عراق ، از قديم و نديم داراي سرداب مي باشد ، تا در تابستان مورد استفاده قرار گيرد ، خانه امام حسن عسكري (ع) در شهر سامرا نيز داراي سرداب بود ، مدتي امام هادي (ع) و امام حسن عسكري (ع) در اين سرداب زندگي كردند ، و حضرت مهدي (ع) نيز در اين سرداب زندگي نموده است ، بنابراين ، اين سرداب به خاطر زندگي اين بزرگواران ، مبارك و پر ميمنت شده است .
عصر معتضد عباسي (شانزدهمين خليفه عباسي) بود ، او در بغداد مي زيست ، او سپاهي را به سامرا براي دستگيري حضرت مهدي (ع) فرستاد ، يكي از مأموران برجسته او به نام ‹‹رشيق›› مي گويد : وقتي كه سپاه معتضد وارد سامرا شدند ، از آنجا به طرف آن سرداب كه حضرت مهدي (ع) در آنجا بود ، هجوم آوردند ، پشت در سرداب صداي تلاوت قرآن را از حضرت مهدي (ع) كه در سرداب بود شنيدند ، لشگر در پشت در سرداب اجتماع نمودند ، تا امام صعود نكند و بيرون نرود ، فرمانده لشگر در پيشاپيش لشگر ايستاده بود ، تا همه افراد لشگر برسند ....

انصار المهدی(عج) بازدید : 56 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

با اينکه کتابهاي فعلي آسماني از تحريف در امام نمانده اند ، در آنها به پاره اي از حقايق بر مي خوريم که اگر چه به تنهايي براي اثبات اين واقعيت مفيد واقع نمي شوند ، اما مي توانند براي احتجاج با کساني که به همان آيين مومن هستند موثر باشند آنچه در سطور بعد مي آيد قسمتهايي از کتابهاي آسماني درباره امام مهدي (ع) است :

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانشنامه مهدویت
    نوای سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 2,003
  • بازدید کلی : 10,972
  • لحظه شمار غیبت
    log